Visit From CFS

Posted: February 22, 2014 by I-Press in Uncategorized

Bismillahirrahmanirrahim..

Today, our beloved Kulliyyah was invaded visited by juniors from CFS. This was an early exposure for them to actually know what the real world of main campus is all about. They were introduced to Kulliyyah of Pharmacy, Kulliyyah of Medicine, Kulliyyah of Dentistry and Kulliyyah of Allied Health Sciences (if I’m not mistaken la..! Ke takde ek..? haha)

"Haish.. Bila nak gerak ni..? Tak sabar nak tengok pharmacy ni.."

“Haish.. Bila nak gerak ni..? Tak sabar nak tengok pharmacy ni..”

#whataday

They came with 3 buses and each bus will stop at a Kulliyyah. They will be attended by the students society from the respective Kulliyyah and then proceed to other Kulliyyah by walking (kesian pulak tengok..). As in KOP, they were brought to 3 labs, namely Lab of Basic Medical Sciences (BMS), Lab of Pharmacy Practice and HPLC lab. As I was taking care the BMS lab, they were introduced to slides and microbes. Nothing much there really.

"Hari ni, saya kan introduce kat korang, Optical Microscope.." kata Nazrin "La.. Itu aku pun tahu. Takyah nak bagitau pon takpe.." monolog sister2 tu semua..

“Hari ni, saya kan introduce kat korang, Optical Microscope..” kata Nazrin
“La.. Itu aku pun tahu. Takyah nak bagitau pon takpe..” monolog sister2 tu semua..

"Korang kena tahu yang betapa senangnya nak lepas pharmacy school ni. Korang kene join Kulliyyah ni.." pujuk Zul "Waah!! Macam best je. Nak join la.." balas sisters "Yes! Merasa la korang balik kelas pukul 7. Muahaha.." monolog Zul

“Korang kena tahu yang betapa senangnya nak lepas pharmacy school ni. Korang kene join Kulliyyah ni..” pujuk Zul
“Waah!! Macam best je. Nak join la..” balas sisters
“Yes! Merasa la korang balik kelas pukul 7. Muahaha..” monolog Zul

"Ehem2!! Awak yang kat sana tu. Sorang je..?" tegur Aiman "Eh?! Ada orag tegur pulak. Ye saya. Kenapa ye?" balas sister tu tersipu2 "Awak 1st year kn.? Nak tanya ni. Jiran sebelah rumah tu 'kosong' lagi tak..?" "Ingatkan dia tanya aku.. T.T" monolog Aiman

“Ehem2!! Awak yang kat sana tu. Sorang je..?” tegur Aiman
“Eh?! Ada orag tegur pulak. Ye saya. Kenapa ye?” balas sister tu tersipu2
“Awak 1st year kn.? Nak tanya ni. Jiran sebelah rumah tu ‘kosong’ lagi tak..?” tanya Aiman
“Ingatkan dia tanya aku.. T.T” monolog sister hampa

“Korang dengar tak ada orang macam tengah mengorat…?”

"Adik2 kalau perhati kat dalam microscope ni, korang akan nampak satu harta" ujar Afif "Harta ape? Tak nampak pon!!" balas sister "Harta Kak Sri la. Apa lagi. Hilang ni, puas aku nak menjawab dengan dia.. haha" balas Afif

“Adik2 kalau perhati kat dalam microscope ni, korang akan nampak satu harta” ujar Afif
“Harta ape? Tak nampak pon!!” balas sister
“Harta Kak Sri la. Apa lagi. Hilang ni, puas aku nak menjawab dengan dia.. haha” balas Afif

"Akak2, nak tanya kat mana nak isi borang tukar course? Berminat la dengan Kulliyyah ni.." kata sister dengan excited-nya

“Akak2, nak tanya kat mana nak isi borang tukar course? Berminat la dengan Kulliyyah ni..” kata sister dengan excited-nya

"Kalau korang tengok ni, korang akan nampak menu barbeque korang malam ni.. sedap tak?" kata Zul "Buat satay macam sedap" balas sister "Exotic betul selera ko ni" balas sister lagi satu

“Kalau korang tengok ni, korang akan nampak menu barbeque korang malam ni.. sedap tak?” kata Zul
“Buat satay macam sedap ni, Joyah” balas sister
“Exotic betul selera ko ni, Leha” balas sister lagi satu

"Kat sini korang akan tengok flowchart macam mana nak survive dalam Kulliyyah ni.."

“Kat sini korang akan tengok flowchart macam mana nak survive dalam Kulliyyah ni..”

"Hai adik2. Saya dah kahwin. Boleh panggil Madam Ain. Kalau nak tiket murah, boleh contact saya la. Laki saya pilot. Hensem!!"

“Hai adik2. Saya dah kahwin. Boleh panggil Madam Ain. Kalau nak tiket murah, boleh contact saya la. Laki saya pilot. Hensem!!”

"Wei Timah. Ko paham ke apa yang mamat ni cakap?" tanya sis baju hitam "Entah la. Buat2 paham je. Ko macam tak biasa pulak buat dalam kelas" balas sis sebelah dia "Hensemnya!!" monolog si baju merah

“Wei Timah. Ko paham ke apa yang mamat ni cakap?” tanya sis baju hitam
“Entah la. Buat2 paham je. Ko macam tak biasa pulak buat dalam kelas” balas sis sebelah dia
“Hensemnya!!” monolog si baju merah

"Tinggi betul mamat ni.." monolog sis sambil mendongak "Korang tau tak, korang semua ni kena kelentong je. Aku pon tak paham apa yang aku terang.." kata Afif dengan yakin

“Tinggi betul mamat ni..” monolog sis sambil mendongak
“Korang tau tak, korang semua ni kena kelentong je. Aku pon tak paham apa yang aku terang..” kata Afif dengan yakin

"Haish. Naik la market aku buat posing macam ni.." kata Zul "Bila mamat ni nak start ni? Dari tadi asyik posing je.." monolog sister baju hitam sambil mencekak pinggang

“Haish. Naik la market aku buat posing macam ni..” kata Zul
“Bila mamat ni nak start ni? Dari tadi asyik posing je..” monolog sister baju hitam sambil mencekak pinggang

Some were very eager, some were like what-on-Earth-are-you-talking-about, and some were like feeling nothing. Yet, introducing is not that hard. They knew what the pharmacy stands. It just that they want to know how the system works here.

Above all, we hope that with such introduction to our Kulliyyah, they will join us in the Kulliyyah and suffer benefit from that. =)

Leave a Reply

