Archive for May, 2014

MyPSA Public Health Campaign – IIUM Story

Posted: May 14, 2014 by I-Press in Uncategorized

Bismillahirrahmanirrahim…

On behalf of IPhA Pharmacy Society IIUM, we would like to say thanks to MyPSA for orgnizing and collaborating with IPhA IIUM for Public Health Campaign.

1014464_10202754189870207_1423627928396795686_n

1486690_10203585880430597_6077436807258014895_n

“Jom kita jauhi seks bebas..” laung sister2 yang ada…

1609734_10203585885190716_1226260406660111666_n

Semangat semua peserta kempen.. Bagus!!

1610109_10202754236111363_3815678800581054240_n

“Amboi… Ramai betul yang join. Semua kaler merah. Dah macam perhimpunan ape je.. hehe” monolog Nurin (tudung merah)

1901380_10202754175829856_3841722524693279117_n

“Jauhi dadah yang berbahaya ni ye. Kami takpe. Kami pharmacist. Memang keje kami main dengan benda2 ni..” pesan Zakiah

1902811_10203585871070363_4326030914649046594_n

1907988_10203585912951410_3691333688987984199_n

“Abang2 semua kena tahu yang HIV ni da makin meliar.. So, cuab2 la elak dari terlibat ye..” pesan Adibah “Owwww…” respons bro baju hijau

1959225_10202754176269867_3946534962625144096_n

“Mai abang2 adik2.. Kami berkempen untuk HIV awareness, tunjukkan keperihatinan anda…” kata Aiman “Asyik muka dia je yang pegang hailer. Gambar2 kat bawah ni pun nanti muka dia jugak… hmm” monolog Fadi

 

IPhA organised HIV/AIDS Awareness Campaign on 29 April and 3rd May 2014 at Tempatan Fest 6.0 Kuantan Pahang. On 3rd May, the participants of this campaign had public shout out to share with the public about the info and knowledge regarding HIV/AIDS awareness.

10152668_10202754190750229_1421312546436741566_n

“Abang2 semua kalau nak tahu, saya ada jual baarang baik punya untuk kesihaan minda, jasmani dan rohani…” kata Muiz “Apa pulok mamat ni promote ni.. adeyai..” respons Solihin

10154057_10202754178549924_6097920003626610642_n

“Stop the spread of HIV.. Muiz, ko pun stop promote benda2 pelik tu..” jerit sisters pegang sepanduk

10154210_10203585861270118_5924050428430370815_n

“Hoi!! Dah ko ni kenapa datang sini.. Aku suruh duduk rumah jaga budak2 kat rumah…” luah Mokhsen “Tapi saya nak join kempen ni…” balas Nurin perlahan

10154516_10202754219670952_227212198422706412_n

Nasi kukus dulu… pastu sambung kempen balik

10155421_10203585833149415_6349481642726992152_n

Hai… Kamilah gadis pembawa hamper terchantek kat TC ni..

10155451_10202754143029036_3790249968216166797_n

10155457_10202754220750979_4671706528625980843_n

10156147_10202754192270267_1155406925265305468_n

10157146_10203585916871508_6616557194614688397_n

10157226_10202754179829956_8285490595419146757_n

“Don’t share needles with others…” said Ather

10169248_10203585953232417_6505635076416571181_n

10170705_10203585862270143_252164878761339724_n

Doa…

 

We met public and managed to approach approx 400 people explaining to them about HIV/AIDS personally and they signed the petition of supporting HIV/AIDS awareness cause.

 

 

10170707_10202754172109763_3741766063390585840_n

“La.. mana hailer. Aku nak cakap jugak..” rajuk Fadi

10171099_10202754187150139_9096004769397738468_n

10172676_10202754173189790_9148368143318588834_n

“Aiman, ko jangan bagi kat si Fadi tu. Pegang je.. Satgi dia buat nyanyi pulak nanti.. haha” hasut Mokhsen “Bereh~~~” balas Aiman

10173547_10203585850029837_3727679939217049_n

“Kali ni biar aku plak jaga hailer..” kata Mokhsen “Jangan lah gitu Mokhsen.. Kesian aku tengok dia tu..” balas Hazim sambil makan roti

10173800_10203585864190191_6825553028051285179_n

“Comel tak kami…” kata Aiman dan Muiz “Nak cabar kecomelan aku la tu…” balas Zakiah

10175990_10203585858230042_8088029123072626313_n

10176021_10202754178109913_6140152080112663223_n

“Mari2… Jom kita join Faciteam. Daftar dengan saya je. Takyah isi borang. Program konfem best!!” jerit Helmi (baju merah) “Woi2.. Salah kempen la ko ni…” balas Adib

10253996_10203585851589876_4788879916047292026_n

“Hmmm. Merajuk la gini. Takde orang nak bagi aku hailer. Baik ubat hati yang lara ni dengan makan roti.. nyam2!!” kata Fadi

10258871_10203585966312744_4871572614793646751_n

10260001_10203585904831207_1606371080242070845_n

“Pergh!! Aku rasa aku paling katang kat sini.. *bangga*” monolog Solihin bangga

10277746_10203585842589651_7075514881206295703_n

10294425_10203585973072913_2719351329559990135_n

10298667_10203585911151365_2945249920663626272_n

“Boleh tahan jugak abang SRC ni.. Hensem semacam…” jeling sister tudung maroon..

10304871_10203585857310019_5189833187313398659_n

10313436_10203585910191341_7292304403879869037_n

“Banyak kali saya ingatkan, berkempen dengan penuh semangat. Contohi lah aku…” kata Muiz…

10313990_10202754230591225_2486798877042660259_n

“Wahai penduduk TC sekalian, marilah peduli dengan masalah HIV ini…” jerit Muiz

10325559_10202754222751029_4409784577956239662_n

“Udoh2 la muiz.. Takyah nak gebang sangat. Takde la semangat sangat aku tengok…” kata Mokhsen mengusik

10336627_10203585918471548_6347540140160371820_n

“Haish… Sampai ke sini peminat aku rupanya. Apakan daya.. Layan juga la..” kata Acap a.k.a Zayn Malik

10336815_10203585874990461_3261557342867635003_n

10338331_10202754186470122_3887488076024258572_n

We hope that this campaign successfully benefits everyone the participants and the public inshaAllah.

IPhA Newsletter #3 IS OUT!!!!

Posted: May 9, 2014 by I-Press in Uncategorized

Bismillahirrahmanirrahim..

Hellooo earthlings!! The latest newsletter is out now. Come get your latest info about the kulliyyah from this newsletter..

download

newsletter issue #3

Read and enjoy…

 

Student Lounge: A New Look

Posted: May 2, 2014 by I-Press in Uncategorized

Bissmillahirrahmanirrahim..

A collaboration project between Educational & Professionalisme bureau and Welfare bureau have brought us to a new look of our beloved student lounge. The idea of giving the area a refreshing breath was a brilliant one. So long do we have quite a ‘dull’ look of the lounge and greatest effort was made to materialize this project.

20140426_145005

“Sementara tunggu cat datang, kita main batu seremban dulu la k..” ajak Shak (baju purple) “Boleh je…” setuju Ain

20140426_145038

“Aku rasa kalau lukis potret aku kat wall ni ok jugak kan..” cadang Zul (baju hijau) “Biar betul budak ni..” monolog Muiz *deep breathing*

20140426_151457

20140426_151649

“Teruskan semangat Man. Sikit je lagi ko nak tampal tu..” kata Muiz “Ok2. Sebelum tu posing dulu..” balas Aiman

20140426_152219

Payah betul nak mengecat ni.. Haish…

20140501_154632

20140501_154647

20140501_160053

20140501_165840

Dah nak siap da tu.. Kemas sikit2. Boleh blah awal.. hehe

20140501_165834

20140501_170254

Tadaaaa~~~~

One week of hard work was not in vain. Adding more colours seemed to be the best. With the IPhA logo painted on the wall, it gives us more pride as the students of the Kulliyyah.

Hopefully, with such effort, we could preserve the artwork and the beauty of the lounge. Let us help to maintain the student lounge as what it is now..

HIV/AIDS Awareness Campaign

Posted: May 1, 2014 by I-Press in Uncategorized

Bismillahirrahmanirrahim..

On 29 April 2014 (Tuesday), Public Relations bureau of IIUM Pharmacy Student’s Society (IPhA) had organized a talk on AID and HIV. This talk was conducted by Dr. Zuriati Ramli, assistant director unit AIDS/STD Jabatan Kesihatan Negeri Pahang. The program had achieved the main objective, which was to give correct information about HIV and AIDS. Every participants were actively participated during question and answer session. Lots of questions about HIV and AIDS were thrown and precisely answered by the speaker.

10154980_826315000731043_2589856001517856359_n

12475_276617019176108_1640354244627010126_n

1505405_276617202509423_4663573171317848384_n

Korang semua kene tau macam mana HIV ni merebak. Korang kan bakal pharmacist yang hebat.. =)

1510582_276616412509502_3795897223521607752_n

10151747_276616789176131_739960966506482896_n

One of the questions was “can a person who has HIV get married?” Dr. Zuriati then further explained that, it is all depending on the couples in which if he or she persists to get married, nothing much can be done. In addition, based on the data, the AIDS decrease among male and majority people who had positive HIV was teenagers.

10152419_276616742509469_3119532181754286230_n

“Ko paham ke Maddu..? tanya Aiman “Syhh!! Buat2 baca je. Orang nak tangkap gambar tu..” balas Maddu

10155491_276617415842735_1066328634673337754_n

10156090_276616322509511_4121463559884872888_n

10177448_276616929176117_1173219074555911016_n

Besides, the public has yet to be exposed with the correct info. Nevertheless, we should know that HIV patients crave for our moral support in order to be motivated in leading their lives which extremely different from the normal people. HIV only can be transmitted by doing sexual intercourse, from pregnant mother to baby and through cut or sore. HIV cannot be transmitted by sharing towel, bed, swimming pool etc. In fact, this disease cannot be cured by any drug but only can be controlled by taking Antiretroviral.  This therapy might be helping them or might give side effect like dizziness and fatigue.

10254980_276616639176146_2546494698267541624_n

10298885_276616472509496_7360320758690940096_n

10305432_276616565842820_149734015940442607_n

In all, this talk had provided many benefits to the attendees, through experience and knowledge.

Bismillahirrahmanirrahim..

In achieving the enhancement of the future “Know Your Drug” Campaign, Pharmaceutical Service Division, Ministry of Health, MOH made their benefits collaboration with Malaysian Pharmacy Students’ Association, MyPSA. Through this cooperation, they came out with a new and a unique module from Germany named “Visualization in Participatory Program” technique to identify the issues pertaining to medicine such as their side effects, consuming steps, precautions and etc.

IMG_565675199510275

Herbalife!!!

IMG_565683455138529

“Diba suka kalau pergi Jepun dapat makan sushi dia.. (tetibe)” kata Diba “Betul2. Ishmah pun suka..” balas Ishmah

IMG_565768245998946

Sedap Shaklee ni.. Korang kene try..

IMG_565776637197866

*Khusyuk*

IMG_565779744600867

“Cepat2 tangkap gambar aku tengah posing ni*

To accomplish the main objective of this collaboration, Public Relation Bureau of IIUM Pharmacy Student’s Association, IPhA organized the first meeting with MOH on 26th May 2014 by recruiting a focus group which consist of students from every kulliyyah in IIUM Kuantan Campus; Kulliyyah of Pharmacy, Kulliyyah of Medicine, Kulliyyah of Dentistry, Kulliyyah of Nursing, Kulliyah of Allied Health Science and Kulliyyah of Sciences. There were a total of 20 participants; 10 representatives from Kulliyah of Pharmacy and two representatives from the other kulliyyah.

IMG_565787782526745

“Euww. Korang nampak tak ada orang tgh perasan mintak orang amek gambar dia..” kata Diba “Ish2.. Takleh pandang ni. Bahaya..” balas sister-pegang-beg tu sambil mengalihkan padangannya

IMG_565790326524622

“Nash, belakang badan aku ni sakit2 la. Cane nak buat ek..” adu Fadi “Yeke??!! Jap2, aku pikir..” balas Nash “Takde orang nak tanya aku ke. Penat2 je aku belajar Medic ni..” rintih Alubah (baju putih)

IMG_565795646617166

“Cepat la sign abang Murtadha. Saya minat sangat dengan abang. Selalu tengok abang main basket..” kata brother (baju kelabu) “Ye2.. Jap ek saya sign..” balas Tadha

IMG_565797809616958

“Pasni, saya nak kamu semua tulis kenapa kamu semua taknak makan ubat time kecik2 dulu..” arah brother ni..

IMG_565803073108919

Jap bang ek. Kami nak bergambar dulu..

IMG_565814145418091

“Kak Shida tau tak ape jawapan dia. Saya dari kecik memang tak makan ubat. Sihat selalu. Alhamdulillah..” kata Razeen “Setahu akak, mungkin sebab ubat tu pahit kot..” balas Kak Shida

IMG_565821233817762

IMG_565825727743514

Alamak Pharmacist busy la.. Cane aku ni. Stok ubat kat kedai gigi aku dah habes ni..

IMG_565830354725974

Tapi kami boleh tolong. Kami pernah jadi pharmacist gak..

IMG_565834940381269

Apa benda mamat ni tulis..

In the beginning of the program, eight speakers from MOH did an introductory session by providing concise explanation about the objectives of this program. This workshop was divided into seven sessions which discussed about the common problems faced by patients, sources of medicine and counselling, patients’ perception to medicine, courses of problems and how to solve them.

IMG_565842522064022

Yang ni kalau tanding tulisan terchantek, aku la pemenangnya..

IMG_565847007398565

“Aku rasa aku la paling hensem kat dalam bilik ni..” puji Hilmi “Ko hingat ko chantek..” balas Evil Chef

IMG_565873272274453

“Abang Razeen, cane nak jadi tough macam kau ek??” tanya Tadha “Senang je. Buat posing macam ni selalu. Teus jadi tough..” balas Razeen

IMG_565877326909122

erk..

IMG_565898462627340

IMG_565901921173592

IMG_565904034560051

Abang harap korang semua paham dari sesi ni deh..

IMG_565909510733846

IMG_565925713725812

Harapnya semua orang dapat manfaat dari program ni. Refreshment ada disediakan ye..

IMG_565928738188354

IMG_565930489691397

IMG_565982470164464

IMG_565985467951964

IMG_565993756039010

Hopefully, this program can be carried out more in future in intention to have better understanding and hence, giving right information to the public about proper consuming of medicine and any matters and issued associated with this field.